5 Μαρ 2009

Καινοτόμα στοιχεία των e-twinning έργων «Εγώ και οι άλλοι» και «πως είναι σε σας…»

Οι τίτλοι και των δύο έργων παραπέμπουν στην πρόθεση προσέγγισης και γνωριμίας με μαθητές- φορείς άλλων πολιτισμών. Καθώς το πρόγραμμα υλοποιείται στα πλαίσια του μαθήματος της δεύτερης ξένης γλώσσας, (γαλλικά και γερμανικά), φροντίσαμε και στα δύο έργα να συμμετέχουν σχολεία από τη Γαλλία και τη Γερμανία, έτσι ώστε να υπάρχει η άμεση επαφή με φορείς των αντίστοιχων πολιτισμών. Ταυτόχρονα προσκαλέσαμε και σχολεία από την Ιταλία και τη Ρουμανία για να διευρυνθεί ο κύκλος της γνωριμίας μας με ευρωπαϊκές χώρες.


Οι καινοτόμες διαστάσεις των δύο αυτών έργων είναι αρκετές:

  • Προσέγγιση των άλλων μέσα από καθημερινά θέματα.
  • Αυτογνωσία μέσα από τη σύγκριση με το διαφορετικό.
  • Παρουσίαση του εαυτού μου.
  • Καλλιέργεια του σεβασμού της προσωπικότητάς μου και των άλλων.
  • Ανακάλυψη των κοινών χαρακτηριστικών μας με άλλους πολιτισμούς.
  • Θεματολογία που άπτεται των άμεσων ενδιαφερόντων των μαθητών.
  • Θεματολογία που ορίζεται από τους ίδιους τους μαθητές
  • Προσαρμογή του προγράμματος στους διδακτικούς στόχους του αναλυτικού προγράμματος και του διδακτικού βιβλίου.
  • Χρήση της ξένης γλώσσας με συγγραφή εμαιλ και ερωτήσεων στο φόρουμ.
  • Συνεργασία με τους καθηγητές της πληροφορικής για απόκτηση από τους μαθητές των απαραίτητων δεξιοτήτων, που ήταν απαραίτητες για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα e-twinning.
  • Ανάπτυξη στρατηγικών ανάγνωσης και κατανόησης κειμένων που είναι γραμμένα στην ξένη γλώσσα.
  • Συμμετοχή όλων των μαθητών του σχολείου χωρίς καμμία εξαίρεση.
  • Ανοιχτό πρόγραμμα με κείμενα και στις δύο ξένες γλώσσες (γαλλικά και γερμανικά), έτσι ώστε οι μαθητές να διαβάζουν κείμενα όχι μόνο στη γλώσσα που διδάσκονται αλλά και στην άλλη που δε μαθαίνουν. Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα:
  1. να αναγνωρίσουν και τις λέξεις που μοιάζουν στις δύο ξένες γλώσσες και να συνειδητοποιήσουν τις κοινές ρίζες των ευρωπαϊκών γλωσσών και κατ΄ επέκταση των πολιτισμών.
  2. να εξασκούν την ικανότητα κατανόησης ξενόγλωσσων κειμένων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου